Nyitó

Gyorstalpaló

Tervezés

HTML

CSS

Sablonok

Bevezetés

Marketing terv

Domain név

Dizájn

Reklámozás

Kereső optimalizálás

Marketing terv

Weblapot azért szeretnél készíteni, hogy azt mások megnézzék. Tudnod kell azonban, hogy ha elkészítesz egy anyagot és azt felteszed az internetre, az olyan, mintha fát ültetnél egy sűrű erdő közepén. Ahhoz, hogy az emberek rátaláljanak, szükség van oda vezető ösvényekre, és minél több ösvény van, annál több ember láthatja az alkotásodat. Egy üzleti célú weblap esetén ráadásul nem is az a végcél, hogy látogatói legyenek az oldalnak, hanem az, hogy vásárlói legyenek a vállalkozásnak.

Egy weblap készítésének első és legfontosabb lépése egy terv felállítása, amelyben meghatározod, hogy a honlapod kiknek szól, az miben segíthet a látogatóidnak, ők hogyan fognak rátalálni az oldaladra és te magad mit vársz el a weblapod működtetésétől. Ha ezekre a kérdésekre tudod a választ, akkor el lehet dönteni, hogy milyen legyen a honlapod felépítése és milyen technológiákat kell a céljaid elérése érdekében használnod. Viszont, ha koncepció nélkül kezdesz el fejleszteni, a kudarc garantált.

A "marketing terv" mindig egyedi. Ha például egy saját webes fotóalbumot szeretnél készíteni az ismerőseid számára, akkor az olvasóid elérése egyszerű feladat: küldesz nekik egy e-mailt amikor létrehoztad vagy frissítetted a honlapod. A weblap kialakítására is egyszerű szabály fogalmazható meg: Annál jobb, minél látványosabb.

Egy üzleti vállalkozás marketingje lényegesen összetettebb feladat, amiben egy jó honlap sokat segíthet. Az első feladat az, hogy a potenciális ügyfeleid rátaláljanak a weblapodra. Utána el kell érni azt, hogy ha rátaláltak az oldaladra, akkor olvassák el az ajánlatodat. Végül, ha elolvasták, akkor vásárlókká váljanak. Az első két részfeladat sikere – és költséghatékonysága – nagy mértékben függ a weblapod kialakításától.

Reménybeli vásárlóid több csatornán is tudomást szerezhetnek a vállalkozásod és weblapod működéséről:

  • Fejből tudják a weblapod címét. Ez általában olyan hosszadalmas és költséges márkaépítést kíván, amire csak a nagy cégeknek van lehetőségük. Egy kisvállalkozás weblapja legfeljebb a rendszeres látogatói körében érhet el ilyen ismertséget. Ebből a szempontból nagyon fontos a jó domain név választás illetve a céges logó, ami minden oldaladon szerepeljen.
  • Kapnak egy tájékoztató e-mailt a legújabb termékedről, szolgáltatásodról vagy akciódról. Az e-mail címek, és a hozzájuk tartozó nevek gyűjtögetése általában jó ötlet. Az automatikus levél küldés majdnem ingyen van, ha a weblapod arra fel van készítve.
  • A Google illetve a többi kereső találati listájában kattintanak rá a weblapodra. Ez ingyen van, de azért meg kell dolgoznod, hogy a találati listákban jó helyezésed legyen. A weblapodon – jól áttekinthető szerkezetben - legyenek részletes leírások az általad kínált termékekről, szolgáltatásokról. A keresőmotorok akkor sorolják előre a te weblapodat, ha annak tartalmát hasznosnak tartják a felhasználók számára.
  • Reklámozod az oldaladat. Ez pénzbe kerül, de egy jól átgondolt on-line reklámkampány, gondosan szerkesztett weblappal és megfelelően „kitalált” termékkel nagyon hatékony lehet.

Domain név választás »